Matkoma

Vad gör ni idag kompisar? För mig har det varit en extremt händelselös dag. Däremot så har jag riiktigt mycket magknip just nu! Morsan var nämligen dum och prövade ställa fram hela min dagsranson med mat på en gång idag. Hon måste ha fått hjärnsläpp och glömt bort hur glupsk jag är? Det tog nämligen bara fem minuter för mig att sluka ALL mat.. Fem minuter senare kom matkoman.. Och sen dess har jag legat i framtstupa sidoläge i sängen.. Ujuj, som det känns just nu vill jag aldrig mer äta igen! 

Eller jo, en sak till har jag gjort idag! Jag ville kolla om jag gått upp i vikt av all mat jag proppat i mig och visst hade jag det! Jösses vad jag har växt sen jag flyttade från Härnösand och bara vägde 608 gram. Nu visar ju vågen nästan två kilo för bövelen! Eller 1.9 visar den för att vara exakt. Huvaligen, snart kan jag och alla pitbulls där ute slåss på riktigt! Grrrr!


 


Sliten efter att ha tömt både mat och vattenskålen



Här hittade morsan mig halvdöd 10 minuter senare. Phu!

Kommentarer
Postat av: Syrra olga

Hej

jag är ochså väldigt glupsk!Skulle göra ssamma sak om min matte lämnade hela matransonen för en dag framme.Hur många ggr äter du om dagen?

Jag får 3 ggr nu och bara 1 dl chihuahuajuniorfoder på en hel dag.Alldeles för lite tycker jag, men det var ju vad LOTTE sa att jag skulle få Men jag är som en damsugare i köket annars.Varje dag får jag morotstavar ochså älskar dom .Jag har inte väg mej på ca 3veckor och då vägde jag 1,1kg.Väldigt lite ;-( tycker min matte.

Men jag är väldigt rörlig av mej finns bara 2 lägen av och på knapp.

2008-12-09 @ 15:14:15
URL: http://chihuahuanolga.blogg.se/
Postat av: Anneli

Matte har inte vägt mig på länge. Men skulle jag själv tippa, som du ungefär.

Matte säger att hon aldrig hade trott att jag skulle vara en sån lättsam valp. Jag har aldrig bitit sönder någonting, blev rumsren på 8 dagar, gillar alla folk och hundar som jag gärna vill hälsa på, är lugn inomhus och sover när hon vill sova, så jag har aldrig varit vaken på nätterna mer än de två första nätterna men jag sover hos matte.

Däremot är jag väldigt dominant och vill gärna bita lillhusse så det jobbar vi med och så är jag lat för trots att matte har gått i koppel med mig sedan första dagen så orkar jag inte gå många meter.

2008-12-12 @ 00:30:57
URL: http://huliganchihuahuan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0